25 January 2010

Salah Sangka



Kau kawan bikin hati aku ketawa besar bercampur sedikit terguris. Kawan aku dekat sekolah cakap aku bekas budak dari smk tengku bariah yang telah berpindah ke smk dato' razali ismail. Kau semua tak percaya yang aku bekas pelajar dari smka sheikh abdul malek? Sebab kau semua cakap perwatakan aku macam budak sekolah tengku bariah ataupun smk panji alam. Kau buat aku gelak besar lah kawan. Dan satu lagi aku dan kau semua suka kutuk budak baru walaupun ternyata aku pun budak baru disitu yang sudah tunjuk lagak aku rasa, gelak besar dengan kau semua, mengumpat sesama sendiri, saling sentuh menyentuh dan yang paling penting kita semua bertalamkan dua muka kan kan? Dan setiap hari pasti ada gosip terhangat yang disampaikan sama seperti aku di shams. Sampai satu saat dahulu kau pernah cakap sama aku, ada budak lelaki tanya kau aku sekolah mana kau pun cakap aku budak sekolah tb kan? Hahahaha, macam hina diri aku kalau betul aku bekas pelajar smk tb. Tapi kenyataan aku bekas pelajar shams kan. Tapi yang ajaib semua orang ingat budak yang dari smka sheikh abdul malek semua budak bijak. Kau semua silaplah wahai cikgu dan kawan. Itu saja mahu sampaikan dan sekian terima kasih.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.