17 January 2010

mati katak



Ini hari aku tak tahu nak cakap apa sebab ini hari hari ahad. Aku nak cakap kau semua yang kerja sekolah aku semua sudah aku bereskan dengan hasil aku meniru di sekolah tadi. Sekian terima kasih. Aku sarankan kau jangan tiru aku punya cara. Tapi nasib aku sedikit malang hari ini sebab aku tertinggal buku add math matapelajaran yang bapak susah bodoh! Nasib baik aku punya cikgu tak marah sama aku. Aku nak bagi satu cerpen kat kau. Dalam kelas takdi ada lah budak laki kelas aku panggil nama aku. Masa tu semua tergopoh gapah buat kerja sekolah kimia. Tapi aku sudah beres dan aku sangat gembira dan tunjuk lagak depan semua orang. Hahahaha. Sambung cerita takdi, dengan melengahkan masa aku menuju pergi ke budak lelaki yang memanggil aku. Perbualan antara kami :

Aku : Nape?
Budak lelaki : Sini jap.
*menuju kearahnya dan menjerit sebab aku nampak kelibat kucing.
Budak lelaki : Kertas lah tuh. Mu takot nape sebab mu kang mata harimau dah. Rawr! *membuat rawr
Aku : Hahahaha. Memang doh. Mu nop nape?
Budak lelaki : Eh, tolong lukis nih ke kau jap. *lukisan kimia
Aku : Lak, siam ke mu! Lukis diri ah. Malas aku layan ke mu. Hahah
Budak kelas : Hahahaha. Siam ke mu. Kalu aku malu :p
*Aku menuju kearah tempat aku sambil ketawa dengan mengadanya. Budak lelaki itu hanya mampu malu.

Itulah cerita bodoh yang aku saja nak cerita sebab aku sangat bosan tahap cipan. Semalam semasa aku sedang menyibukkan diri aku dengan membuat kerja sekolah, tiba-tiba telefon aku berdering dan bergegar membuatkan badan aku sedang berdisco. Tanpa membuang masa aku mengangkat nombor yang aku tak kenali itu. Perbualan aku dengan orang asing itu :

Aku : Helo?
Orang asing : Helo ? Iwani ke nim ?
Aku : Hoho. Iwani ahh nim. Bakpe? Piye ehh?
Orang asing : Oh, betol ahh. Saye budak kelas awok lah nim.
Aku : Kelas saye? Koloh mane? Koloh sheh ke koloh bando?
Orang asing : Koloh bando lah. Kelas 4 Khazani.
Aku : Ohh. Hop mane se ha? Name nape?
Orang asing : Saiful Bahrin ho.
Aku : Haa? Dop ahu gop. Dop ingat oh hop mane se.
Orang asing : Owoh, ade kang.
Aku : Kot panda ahh. Mula ahh cari. Doh nop nape eh?
Orang asing : Jadual esop nape?
Aku : Hah? Jadual esop? Em, perhimpunan kot. Hahahaha *dalam kepelikkan. 
Orang asing : Cepat ahh kabo. Siyes ehh.
Aku : Hoho. Add math .......... *Talian putus dengan tiba tiba.

Aku dalam kepelikkan dan kehairanan menyambung membuat kerja sekolah aku. Di sekolah, dengan sepantas kilat aku menanyakan kawan aku kenal atau tak iaitu jejaka yang bernama saiful bahrin. Dan dia terus menjawab kenal dan menunjukkan tuan empunya badan itu. Oh memang dia sekelas dengan aku dan aku buat bodoh saja apabila bertembung dengan si dia yang tak tahu apa apa. tapi aku jadi alu apabila bertembung dengannya. Hahahaha. Sumpah aku cakap bukan kau nak prasan tapi perasaan malu tu ada pada jiwa aku. Bapak bodoh punya hati perempuan yang lembek macam bubur. Aku rasa sanpai sini saja membebel aku sebaba aku pun dah tak larat nak membebel banyak banyak. Kau kau semua kalau nak kutu kau jangan kutuk kat masjid. Sekian terima kasih.



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.