17 January 2010

hati berdisco dan berdansa



Aku lupa nak cakap kat kau semua sebab aku rasa aku lah manusia di atas muka bumi ini yang paling gembira sebab aku dapat merasakan hati aku sentiasa berdansa dan berdisco. Sebab sekarang ini aku sudah menjadi manusia biasa dan mampu melakukan apa sahaja yang aku ketagih. Badan aku sekarang sudah tiada siapa siapa yang memiliki. Dan juga mimpi aku yang semalam semua sudah menjadi realiti. Aku nak mengucapkan terima kasih kat kau semua sebab kau sudah tolong aku mengaminkan aku bertemu dengan si buluh perindu aku. Terima kasih tuhan sebab kau makbulkan harapan aku. Sumpah aku cakap aku sangat senang hati hari ini sebab aku dah ketemu si dia jejaka yang bernama syahmi. Sekarang aku rasa aku perlu memulakan tajuk cerita aku. Permulaan kisahnya bermula seperti ini, macam biasa sebelum ke sekolah aku pasti bermesejan dengan teman lelaki aku iaitu yang bernama si ayie dan sekarang aku rasa aku tak perlu menganggapnya dia teman lelaki aku lagi sebab aku dah cakap kat kau semua badan aku tiada siapa siapa yang memiliki. dan tadi pagi hati aku sangat pelik dan bermula kisah permesejan kami :

Aku : Bie, kita putus ahh. *tanpa rasa bersalah terus tekan send
Si dia : Bakpe tiba tiba? Bakpe selalu mintak putus?
Aku : Em sebab bosan. Kan dah cakap nape yang tersirat dalam hati syg.
Si dia : Sebab syahmi? Syg minat dia jea kan?
Aku : Yap. Kalau tahu dah tak perlu syg jelas banyak banyak. Tapi betol syg hanya ada prasaan dekat dia.
Si dia : Tapi bakpe? Bie nop ltop mane?
Aku : Sebab tulah syg mintak putus. Tapi mmg syg syg bie. Im sorie. Takde niat pape.
Si dia : Em tak. Tak setuju. *tak sempat nak baca
*Aku tak sempat nak membaca mesejnya sebab aku sudah pergi ke sekolah

Aku ke sekolah dengan hati yang bukan macam orang yang bersalah dan hati aku cukup gembira dan aku pun tak tahu kenapa. Tapi aku sempat jugak membazirkan air mata aku dengan menitiskan tak sampai sepuluh titik air mata aku rasa sebab aku sudah buat kata putus untuk memutuskan hubungan kami. Tapi perasaan sedih itu hanya buat seketika. Separuh sessi pembelajaran aku di kelas sudah tamat, masa untuk rehat tapi aku terus membuat sisa sisa kerja add math aku yang belum siap disebabkan aku tertinggal buku dengan gopohnya. Sambil sambil aku buat kerja aku, aku sangat terkejut besar sebab aku nampak kelibat syahmi. Tapi ternyata itu bukan kelibatnya tapi memang si dia yang aku lihat. Wah, aku sangat gembira dan hati aku berbunga bunga dan jantung aku berdebar debar melihatnya sambil membuat kerja aku. Sumpah aku cakap tadi macam aku dapat mimpi yang indah dan aku tak percaya apa yang aku cakapkan semalam pasal si dia ternyata ini hari aku dapat jumpa dia di depan mata aku. Sesudahnya kerja aku sebab kawan aku sudah lama mewaiting untuk ke kantin dan juga tangan aku macam orang tak cukup darah dan berketar ketar aku pun tak tahu kenapa sampai kawan aku tanya apa kena dengan aku dan apa kaitan aku dengan si dia. Aku hanya menjawab tak ada pape dan aku memang jawab apa yang betul. Di kantin aku masih memikirkannya sebab aku tak percaya dia yang aku lihat dengan mata kasar aku ini. Sewaktu di dalam kelas, aku mendengar orang mengangkat meja, dan aku melihat dia sekelas dengan aku dan duduk dua daripada tempat aku. Apatah lagi jantung aku makin berdisco tanpa melihat jiran sebelah dan tersenyum seorang diri. Aku fikir dia ditempatkan dikelas lain tapi dia sekelas dengan aku. Wah aku sangat gembira tanpa memikirkan kesedihan kes penceraian aku dengan si bekas teman lelaki aku. Masa pulang sekolah aku bertemu dia lagi menaiki motor ex5 berwarna merah tanpa berbaju sekolah dan aku melihatnya menghisap rokok. Dalam hati aku, uhh menatang babi hisap rokok. Tapi aku tak kisah sebab aku bukan siapa siapa. Hahahaha. Sewaktu aku di rumah, aku sangat berasa sangat gembira, hati riang dan terus membaca mesej dan ternyata mesej dari bekas teman lelaki aku. Aku tak tahu nak balas apa sebab dia masih menanyakan kes penceraian kami. Bodoh betul macam tak faham pulak yang aku nak putus. Aku hanya buat tak tahu dan menjawab apa sahaja yang tersirat dalam hati aku. Petang tadi aku malas nak layan dan tak balas semua mesej dan telefon daripadanya. Bagi aku sekarang dah tak kisah sebab aku sudah menjumpai si buluh perindu aku dan hati aku sudah kembali berdisco seperti sedia kala. Aku fikir sampai sini sudah cerita aku sebab aku pun nak tutup tirai. Kau apa kes kutuk kutuk aku? Kutuk depan depan lah weh. Aku cakap kat kau semua hati aku sedang berdicso tanpa memikirkan azan maghrib. Hahahaha. Sekian kau semua bijak aku puji.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.