21 January 2010

Budak Baru Tunjuk Lagak



Aku nak cakap pasal budak perempuan sekolah aku yang sudah pandai tunjuk lagak jijik yang bernama Ain Najihah. Budak baru ini dari sekolah khairiah, sekolah budak budak lesbo. Bapak menatang budak itu baru masuk dah tunjuk lagak dan buat cerita yang bukan bukan. Tapi aku sedar yang aku pun budak baru lagi dekat situ. Kalau kau nak tahu budak ni bapak suka bodoh menjaja cerita tak tentu pasal, pasal aku punya kawan sekolah. Kami semua sudah lama nak berbudi bicara dengan dia tapi dia selalu tak ada sebab tak hadir sekolah. Tapi masa aku pulang dari toilet dengan aku punya kawan tadi, aku dan dia singgah lah sebentar sebab nak jumpa dia. Kebetulan dia ada dan kawan aku terus menanyakan dia satu soalan tapi dia jawab beribu jawapan yang amat menjijikan hati kami dengan membela dirinya yang tidak terbela. Ohh, banyak berlagak punya budak sebab dia cakap kl bodoh dengan show off sekali dia punya tangan. Aku tahu kau pun hati berdebar bergetar sebab kau tak tahu nak jawab apa kan? Aku kasihan tengok kau doh sebab tak ada siapa nak bela kau. Dengan sepantas kilat selepas kami berbicara, kami terus menyebarkan cerita ini kepada kawan kawan yang lain. Oh apa lagi yang lain bercampur mulu yang bising mengutuk budak itu. Sesudahnya waktu rehat, aku nampak budak perempuan ramai dekay kelas budak perempuan itu dan aku terdengar budak laki cakap ada pergaduhan. Aku apatah lagi dengan cepatnya menuju ke kelas itu. Aku sangat rugi sebab pergaduhan itu hampir tamat. Dan aku cakap kepada mereka, 'dop tunggu doh aku' dan mereka menjawab, 'gi ahh sambung mula' Dan terus aku dan beberapa kawan yang lain menyambung aksi itu dengan mendekati budak perempuan itu di tingkap. Bapak kasihan itu budak sebab aku dan yang lain membodohkan dia dengan menanyakan soalan seperti ini :

Aku : Awok eh, comel lah awok. Kenang wase.
Kawan : Ye ahh. Comel mate awok ho.
Aku : Awok eh, anok bape orang oh?
Budak jijik itu : Saye mane ade anok lagi *dgn muka yang mengada
Aku : Oh, ingat ade anok doh, Doh suami name nape? *ketawa beramai ramai yang bertenggek di koridor
Kawan : Sedap ho air awok ho. Air doktor sukida. Saye minum air sirap kantin jee.
Aku : Tobak pom. Rumoh aku air bio aura jee. Bia nawop pom.
*Yang lain mari menyibuk dan cakap ; Awek aku ho, jangan kacau
Aku : Sobem ahh. Aku cop doh ehh awek cun kite.
Kawan : Awok eh, ade mespeh dop?
Budak jijik itu : Ade fesbuk, tagged, friendste. Tapi delete semua dah.
Aku : Oh, patot delete. Ramai peminat nop wat gane. Hahahaha
*Banyak lagi perbualan mengada antara kami, tapi aku malas nak cerita bodoh.

Kami semua sumpah geram gila dengan budak perempuan itu sebab dia sudah lah cakap bapak mengada dan boleh meloyakan tekak. Dan setiap kali ketemunya dan pasti kami menyindirnya. Kami semua saling mengumpat pasal dia sambil menunjukkan gayanya sekali. Tapi yang palinh mengada, Budak itu cakap yang dia tak bersalah dalam hal ini dan ini semua salah faham. Tahik kau salah faham! Budak itu popular sekejap di atas perbuatannya yang sudah mencari publisiti murahan. Tutup sudah cerita budak jijik ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.