15 January 2010

hati bertanya ?

Sumpah aku cakap aku rindu kau. Hati aku setiap saat bertanya dimana kau Ahmad Syahmi Bin Md. Said? Penduduk kampung gong tok nasek yang setia. Bapak bodoh lah aku sebab tak tentu pasal tiba tiba aku teringatkan dia. Tapi aku tak boleh bohong pada kau kau semua yang aku memang tengah parah sebab terlalu rindukan kau! Air mata aku dah tak mampu keluar untuk kau lagi sebab mata aku dah cukup bengkak untuk kau. Langsung tak ada berita angin, surat khabar yang mengisahkan tentang kau syahmi. Kemana kau menghilang? Di sheh malek aku nampak langsung tak ada bayangan kau yang membuatkan hati aku cukup parah tadi. Tapi nasib baik ada sahabat aku yang dapat menenangkan jiwa aku. Aku harap kau syahmi selalu berada di samping malaikat yang dapat menjaga kau dan menyayangi kau. Mungkin aku dah tak ada harapan dapat jumpa kau dan melihat kau. Sebab saban hari aku menunggu kau di sekolah baru langsung tak ada. Aku cuma nampak kelibat kau tetapi itu cuma mainan perasaan aku sebab kau memang tak pernah ada dekat situ. Hati aku berkata dan menyuruhku mengirim kepada kau, dia meminta maaf sebab dia tak boleh menghubungi kau sebab dia takut kepada sesuatu benda yang boleh menghancurkan dia. Dan yang paling penting sekali kepada teman lelaki aku, aku meminta maaf banyak banyak dekat kau sebab aku dah banyak sakitkan hati kau. Aku akan cuba jadi yang terbaik untuk kau tapi aku minta maaf sekali lagi hati aku memang merindui syahmi. Hanya jiwa aku yang mengetahui ini. Kau kau kau boleh cakap apa saja pasal aku sebab aku dah tak kesah apa yang kau semua cakap. Sebab hati aku dah cukup rabak rabak dan rabak yang amat ketagih untuk melihat kau syahmi. Satu perkara lagi kau nak cakap, aku suka beg baru dan kasut baru kau! Nampak macam ada perubahan. Aku harap kau tak buang lagi beg biru converse kau tu lagi okeh. Dan yang yang terakhir sebelum aku menutup tirai kesedihan yang aku alami sekarang ini, aku harap aku akan dapat berita terbaru pasal kau.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.