13 January 2010

sakit jiwa badan malas





Sungguh malas badan yang tak berapa sase dan gagah ini untuk buat keje sekolah yang banyak mcm sampah seperti dalam lori kargo yang sudah uzur dan esok luse sudah boleh campak kat laut merah aku fikir. Sumpah aku cakap benci keje skolah. Kalau aku jadi super cikgu, aku tak nak membebankan anak murid aku buat keje skolah yang memang buang mase bagi aku. Aku nak kongsi satu cite yang tak berapa menarik dekat kau bidadari yang tak berkudis, memang bodoh cikgu fizik aku yang bernama cikgu long, seorang yang kaya, mempunyai kereta mercedes yang keluaran lama sekali aku ckp dan mempunyai nikon barangan yang paling aku jeles kalau ada yang cuba show off tak tentu pasal depan aku. Takdi masa kelas fizik, paling best woh aku kasik tahu, sebab separuh budak kelas aku kene duduk bawah meja buat beberapa saat aku fikir. Aku gelak besar dengan kawan-kawan kelas aku. Bapak sial punya cikgu suruh duduk atas kerusi balik. Bagi aku duduk bawah meja best wok. Yang paling kelakar takdi aku rase, zarif, budak skolah aku dulu, tapi skrang dia satu kelas dengan aku pun kene duduk bawah meja, Pastu aku kasik tahu kat kau lepas dia bangun, ade banyak habuk atas kepala dia yang tak berapa besar tuh dalam jangkaan aku. Tutup cite pasal ini yang memang membosankan. Satu lagi aku nak cakap, masa solat takdi memang best aku gosip-gosip hangat dlm kelas aku yang tak berapa besar. Kalau ada yang ajak aku join bab-bab mengumpat, bab-bab mengata, menyindir dekat orang memang hobi aku sejak azali dengan sahabat-sahabat sekolah lama aku dulu. Tapi aku tak nak cite lah aku gosip ape kan.



Bapak sial weh esok skolah aku ada kejohanan merentas desa. Kaki aku yang bukan kaki kuda yang boleh berlari sepuluh minit sejam dan yang tak berapa gagah ini lah yang menjadi mangsa rogol yang terpaksa digunakan untuk berlari di atas jalan raya dan batu-batu yang begitu membebankan jiwa raga aku untuk meneruskan perlarian aku. Tapi aku tahu aku memang tak berlari malah hanya berjalan kaki ayam walaupun kau tahu kaki aku sumpah bukan macam kaki ayam. Tapi aku penah jugak pasang cita-cita nak menang dalam perlarian tuh. Tapi aku dah agak tuh cuma dalam mimpi aku. Bapak punya sial.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.