01 March 2010

Kekuatan Negatif

 

Makin hari, makin panas. Bil elektrik makin naik sebab selalu on penghawa dingin sampai bulu roma naik menegak. Mak bapak sibuk cari duit nak bayar segala benda kita senang lenang goyang kaki. Hati jugak makin hari makin membara sebab selalu ada orang yang tak puas hati dengan kita yang tak pernah duduk diam tengok kita senang kan. Cikgu pun dua kali sepuluh yang suka cari kesalahan orang tak tentu pasal. Kau hanya tahu nak catat nama orang untuk penuhkan buku rekod kau tu kan. Sampai aku sekali jadi mangsa rogol kau. Boleh jalan lah kau. Wohhu, minggu ni penuh dengan peperiksaan. Soalan semua macam nak temuduga masuk ke syurga. Masing masing kelam kabut sebab tak tahu apa nak jawab lepas tu buku buku semua atas riba kan. Kadang semua hebat aku cakap sebab pandai cover nak meniru dan cikgu langsung buat tak tahu. Mungkin cikgu semua mata rabun telinga pekak. Masa peperiksaan aku suka sebab boleh lihat banyak leher angsa yang panjang semacam. Budak sebelah aku, Badrul, tak habis habis tanya aku jawapan, macam lah aku bijak sangat nak bagi kau jawapan. Tapi kau lagi sial minum air aku sampai habis buat aku dahaga sampai rumah. Gajah lah kau.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.