04 March 2010

Kekejaman

 

Puas hati sebab exam sudah habis walaupun jawab soalan bukan hasil otak. Tapi amat kejam sebab semua soalan rabak buat aku selalu nak ke tandas. Cikgu selalu nak exercise mungkin nak turunkan berat badan selalu ulang alik dalam kelas. Ini bikin aku jadi angsa sebab makin susah aku nak meniru. Tapi macam cikgu aku bilang, kalau dapat lima markah sudah hebat. Malas nak fikir, semua sudah berlalu. Pejam celik sudah masuk bulan tiga. Kentut pun belum ada bau, nanti terdengar bunyi mercun lagi tanda nak raya. Tapi lagi pelik, rasa macam setiap hari mesti ada orang yang aku tidak puas hati. Rasa macam nak baling kasut tumit tinggi kasik kena atas hidung biar kemek. Bagi tahu dekat kau semua, kadang kadang rasa nak muntah bila dengar atau terbaca sesuatu perkara yang meloyakan. Kalau boleh dekat semua orang dia nak sebar dia punya cerita kan. Konon semua lelaki lah minat dekat dia. Kadang kadang dia selalu nak mereka cerita hasil terbitannya sendiri atau mempanaskan cerita sebab nak tarik perhatian semua orang. Kalau dia simpan dalam peti, tiada siapa mahukan. Biasalah, kambing baru nak naik pangkat, apa aku boleh buat. Hanya boleh tutup segala benda yang bocor supaya tak muntah lagi. Kalau dia terbaca, aku hanya nak mintak maaf, sebab bukan nak mengumpat tapi hanya nak menaip apa yang tersirat.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.