01 January 2012

Aku Di Sini 2012 .


Kau pergi. Meninggalkan aku. Tetapi 2012 yang datang memanggil aku. Dan aku di sini mengorak langkah membawa bersama semua kenangan. Aku takkan lupakan kau kenangan 2011.

Begitu cepat rasanya masa berjalan, walaupun ku berlari tidak sempat jua aku mengejarnya. Tapi aku masih bisa menjamah masa-masa yang akan tiba bersama dengan angan-anganku. Terkadang aku lupa, aku terlalu berimaginasi dek kerana angan-angan yang terlalu tinggi membuat aku alpa yang aku masih berpijak di atas tanah yang berdebu ini.

Masa-masa lalu mungkin telah meninggalkan kita dan mustahil untuk kita kembali kepada detik-detik itu. Tetapi yang pasti kenangan yang telah tercoret tidak bakalan meninggalkan kita. Hanya kenanganlah satu-satunya untuk kita mengimbau detik-detik masa lalu. Dan ia tidak akan mati di akal walaupun telah berpuluh kali kita kuburkan.

Detik waktu tidak akan serupa. Walaupun laluan-laluan hidup kita arahnya selalu sama, tetapi apa yang bakalan terjadi dan apa yang telah terjadi, mustahil akan sama. Waktu yang mematangkan kita. Waktu juga takkan sama sekali membuat kita semakin menjadi anak kecil malahan membuatkan kita bertambah dewasa.

Dan aku disini, hanya mampu membuat laungan kecil di kamar aku, rancak menekan keyboard, ingin aku laungkan Selamat Tahun Baru kepada semua rakyat Malaysia. Moga tuhan melancarkan semua perjalanan hidup kita pada tahun ini. Terakhir kalinya, walaupun aku belum mengenali siapa sebenarnya dunia, tetapi kini aku sudah lapan belas tahun. Aku dewasa. Umur, tolong matangkan aku.

My love, Ogy and my friends Lieya, Aizat, Farouq and others terima kasih untuk malam new year. Lieya terima kasih untuk gambar ni. I love you all <3

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.