21 January 2012

Kalau Nanti...

" Kalau aku ditakdirkan tuhan yang aku ni menghidap penyakit yang memang susah untuk cari penawarnya, kamu sanggup terima aku ? "

" Apa yang kau cuba bicarakan ? Ingat, dulu aku pernah pesan pada kau, walau kau gila macam manapun, aku tetap terima kau, sayang kau seadanya sebagai seorang kekasih aku. "

" Sekarang memang kau cakap macam tu. Tapi suatu hari nanti, entah macam mana keadaan, mungkin aku dah tak berdaya nak bahagiakan kau, tak boleh nak digambarkan oleh mata kasar. "

" Percayalah kata aku. Aku akan selalu ada disamping kau. Kau kenapa ? Kau sakit ? "

" Tak. Aku tak sakit. Aku cuma menanyakan hal itu soalnya aku nak tahu sejauh mana kau sayangkan aku. "

" Sumpah kau tak tipu aku ? Betul kau tak sakit ? "

" Err. Sumpah. Mustahil aku nak bohong dengan kau. "

" Baguslah. "

*Sebenarnya aku berbohong... Aku tak mahu kau turut merasakan sakit yang aku tanggung. Sementara aku masih sihat, aku pinta pada tuhan, aku bisa bahagiakan kau. Kerna nanti jika aku sudah tidak terdaya, mungkin aku tak boleh lagi jadi seorang kekasih yang sempurna untuk kau. Apapun yang terjadi pada kita kelak, aku terima. Asalkan hari-hari terakhir aku dipenuhi dengan warna-warna keindahan yang boleh aku bawanya bersama-sama malaikat yang akan mengiringi aku ke pintu gerbang syurga...*

-Mimpi malam ke pertama

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.