03 January 2012

Rindu Kau Juga


Semalam kau call aku, borak-borak, lepas tu kau suruh aku dodoikan kau tidur. Eh kau ni mengada je kan ? Last-last kau pulak yang nyanyikan aku lagu ni, aku just sambung je. Sebab lagu ni kononnya memang kita dah hafal. Konon jelah, ayat bajet. Okay then, kau suruh aku kejutkan kau bangun tidur pukul 5 pagi. Sebabnya kau nak solat Subuh. Masa tu aku jawab macam sedikit payah asdfghjkl sebabnya aku tak yakin on that time aku bisa bangun ataupun tidak. Bila tibanya subuh, ternyata bukan aku yang kejutkan kau, tapi kau yang kejutkan aku. Memang liat gila aku nak bangun, mata ni berat semacam nak buka rasanya macam dah dilekatkan gam. Kau suruh aku solat subuh, okay aku pergi. Dalam hati ni, rasa macam pelik. - " Eh kau ni dah kenapa ? " Sedikit penasaranlah apa sebenarnya tuhan dah bagi dekat kau kan.

Aku tak mahu sedih. Tapi realitasnya kau buat aku semakin pilu, sedih, semuanya lah. Tadi subuh, kau ada bilang yang airmata kau tiba-tiba jatuh. Kau kata kau sedih. Kau cakap kau nak balik, kau nak balik,  kau rindukan semua. Aku tahu, aku tahu semua tu. Cukuplah, dengar pesan aku ni, aku tak mahu kau sedih kat sana. Kau ni haa sebenarnya lembik sangatkan, macam perempuan most of the time nak sedih. Orang nampak kau ni keras semacam kat luar tapi bila orang tahu kau ni macam ni, semua pasti gelakkan kau. Be a man sayang. Hari ni last day kita contact sebabnya jurulatih PLKN terpaksa kutip semua-semua handphone. Mesej last kau tu, ya tuhan sebak aku. Aizat pun ada text aku. Yang dia teringatkan kau.

" Aizat rindu bos ogy wani. Tetiba nangis. Sumpah sedih. Setiap malam masa nak tidur Aizat akan nangis sebab bimbangkan Ogy  dan rindukan dia. Aizat terlalu sayang dia. Dia dan macam kembar Aizat. " Katanya Aizat

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.