09 January 2012

Kawan ? Pukimakkau,


Kemana kau kawan ? Aku rindu kau ni. Rindu babi. Kau senyap kenapa ? Dah mampus ? 

Kawan. Sahabat. Perlu ke ada istilah tu antara aku dengan kau ? Perlu ke ? Aku rasa tak perlu. Aku rasa kita memang tidak layak untuk mempunyai ikatan persahabatan. Walaupun kita merasakan persahabatan kita ini adalah persahabatan yang paling bahagia di dunia. Aku rasa macam kelakar sangat.

Aku silap. Selama ni aku silap. Aku ingat kau adalah kawan yang sebetulnya. Rupanya aku tersilap memilih. Aku baru sedar ternyata kau hanyalah kawan tika ada kesenangan. Bila ada sedikit kepayahan, seolah-olah kau lari. Cuma kata-kata manis kau yang masih berbaki di dalam hati aku. Kata-kata seorang kawan yang berguna bagi aku untuk kemudian hari tapi sebaliknya tidak membawa apa-apa erti. Jahanam aku punya kawan seperti kau. Cilaka.

Woi jahanam ! Dengar sini, aku menyesal kawan dengan kau woi ! Aku sedikit kasar ni. Tolonglah terasa. Kau begitu megah dengan kata-kata kau sendiri. Orang seperti kau tidak sepatutnya dijadikan kawan. Kau sepatutnya tinggal di dalam gua. Tinggal dengan binatang. Sekurang-kurangnya kalau binatang ada sakit hati dengan kau, tidaklah dia nak membebel macam aku ni. Binatang pun takde blog nak luahkan apa isi hati dia. Menaip pun dia tak pandai. Mungkin typo je memanjang.

Kau tak pernah sedar yang kau berkawan hanyalah untuk kepentingan kau sendiri sehinggakan kepentingan diri kau yang terlalu penting tu terkadang buat hidup kawan-kawan sekeliling kau hampir musnah disebabkan kau. Kau pernah sedar ke tak ? Aku dah tak buta, aku baru nampak semuanya ni. Teruskanlah dengan perangai kau. Perangai membabi buta kau tu. Aku di sini bersama dengan kawan-kawan yang lain hanya mampu berpeluk tubuh dan cuba gelak kecil tengok gelagat sialan kau. 

Hoi kawan, aku tengah bahagia ni. Tengah dalam kesenangan ni. Tengah berparty sebabnya aku terlalu gembira sekarang. Wanna join ? Pergi mampus. Sudahlah, urus hidup kau sendiri. Hidup tu jangan cuma nak harapkan orang. Cuba berdiri di atas kaki sendiri.  Jangan usik kebahagiaan aku, aku lagi gembira, kau berambus, aku benci. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.