08 January 2012

Dia Menangis

Untuk malam ni, aku betul-betul rasa bersalah dengan perbuatan aku. Dan paling bodohnya aku, malam ni aku dah buat kau menangis lagi disebabkan sakit hati kau pada aku. Dan lagi, kawan aku yang turut berada di satu tempat kem plkn dengan kau -Syahirah, call aku, katanya, dia terdengar kau merungut seorang diri, " Takde sape nak text aku. " Lepas tu Syahirah menyampuk, " Wani kan ada." Seterusnya, Syahirah kata, bentuk wajah kau terus berubah, dia tengok mata kau merah, kau diam dan kau seolah-olah macam mahu menangis bila dia menanyakan soal aku terhadap kau. Dan masa aku mendengar dia menceritakan itu ke aku, aku seolah-olah telah mencucuk hati kau dengan seribu pisau yang begitu tajam. Aku seperti tak pernah pandai jaga hati kau. Aku tahu, dengan luahan hati kau mengatakan kau begitu terluka dengan aku, aku faham gimana kau. Aku tahu aku sendiri yang tak tepati janji aku. Maafin aku. Aku kesal. Bukan niat aku untuk sakitin kau sebenarnya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.