21 December 2011

Tika Dulu Kita Bergabung .


Terima kasih pelangi hadir untuk aku. Sungguh indah warna-warna kau. Sudah lama ku tunggukan saat ini dan akhirnya aku bisa mendapatkan kau. Setelah sekian lama kita tidak bersua muka, dan sekarang kita masih bisa bertentang mata, gelak tawa dan bergurau senda.

201211 - Tidak ku sangka, seingat aku setahun yang lepas pertemuan akhir kita. Sudah lamanya kita tidak berjumpa. Kita masing-masing membawa haluan sendiri. Kau ke situ dan aku ke sini. Kita semua pergi menuju berlainan arah. Tapi yang pasti kita masih lagi bisa ketemu. Syukur kerna walau jarak antara kita semua jauh dan banyak hal yang menyukarkan untuk kita berjumpa tapi kita semua masih lagi tetap berhubung.

Untuk satu saat tu, kita semua berkumpul lagi walaupun ada yang lain tidak bisa bersama kita. Kita bersalaman, kita berpelukkan dan masing-masing ketawa. Rupa pun berbeza sikit dari yang sebelumnya biasalah makin meningkat dewasa. Kita lepak di satu meja, kita makan sama-sama, kita borak sama-sama. Menceritakan kisah-kisah dulu, mengupas semua zaman sekolah menengah form 1, form2 dan form 3. Banyak hal yang terjadi dulu, kenangan pahit manis semua ada. Lepas tu, kita semua asyik gelak memanjang.

Hal-hal yang dulu telah mendewasakan kita. Telah membuat kita menjadi orang yang benar. Telah menginsafkan kita dari kesilapan dulu yang telah banyak menjahilkan kita. Tapi disebalik semua tu, tuhan telah menunjukkan kita menuju ke jalan yang sebetulnya. Agar kita tidak menjadi orang yang buta dengan nikmat tuhan.

Untuk detik-detik yang seterusnya, aku harap kita bisa berkumpul bersama-sama lagi. InsyaAllah, selagi tuhan memberkati hubungan baik kita semua, kita akan terus jadi sahabat buat selamanya. Aku akan rindu kamu semua dan saat-saat kita bersama dulu.




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.