17 December 2011

Senyum Penuh Ghairah.


Dengan segala apa yang terjadi, aku lagi sedang menari-nari di bawah hujan yang turun membasahi bumi sambil tersenyum ghairah. Menari bersamanya, memegang erat tangannya dan membuat pusingan tujuh kali. Memang dunia benar-benar berputar. Hujan rahmat jangan kamu berhenti turun, aku tidak puas bermain-main denganmu. Jangan kamu berasa pelik dan takut kerna melihat senyumanku yang paling ghairah ini, kerna ia sungguh bermakna. Banyak rahsia disebalik senyuman ghairah ini. Cuma aku yang merasakan keghairahan ini.

Keghairahan yang diberikan olehnya. Kaku rasanya hati. Semuanya menjadi kaku. Aku mahu sebut aku sayang... Aku... Aku sayang... Dan lantas kau sahut aku sayang kau juga... Sepertinya kau memahami apa yang cuba aku tafsirkan pada kau. Ya, aku sayang kau. Kau buat aku ghairah dengan cara kau terhadap aku. Ghairah dengan cinta kau. Cinta kau tu buat sekujur badanku menjadi beku.

Di dalam hati semuanya sedang berentak mengikut irama yang kau cuba dendangkan untuk aku. Asyiknya, merdunya, lunaknya, indahnya. Gelombang-gelombang suara kau mengalir menusuk ke jantungku lantas berdetak laju jantungku sepertinya makin bergelora rasa cinta ini. Mendengar semua alunan yang cuba kau mainkan, kita lagi sedang asyik berdansa di bawah bulan dan bintang dan tiba-tiba kita terlihat ada sesuatu pelik di atas langit sana. Tak sangka, ternyata ada tahi bintang muncul lantas cepat-cepat kita pinta sesuatu. Aku tanya kau, kau niat apa dan kau jawab, " Aku harap kau akan setia mencintai aku sampai akhirnya dan tuhan bakal menjodohkan kita berdua. " Terus kau menanyakan apa yang aku niatkan dan aku berkata, " Tuhan, dia lah segala rasa bagi aku, pahit dan manis. Moga dia mencintai aku seperti sungai yang mengalir tanpa hentinya yang pernah dia sampaikan ke aku. Kuatkan jodoh kami tuhan. " Kita sama-sama senyum. Melihat lagi ke langit sana, sungguh banyak bintang kelihatan, tahi bintang itu sudah berlalu pergi dan moga tuhan mendengar doa-doa kita.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.