23 December 2011

Saat Yang Berbaki


Tuhan, boleh Kau hentikan waktu agar aku bisa terus bahagia bersama dengan dia ? Biar kami bisa terus gelak tawa bersama-sama. Dan tuhan boleh kau perlambatkan masa untuk aku ? Bisa tuhan ? Aku mohon. Aku dah tak punya banyak masa lagi untuk bersama dia, masa yang berbaki cuma dalam satu minggu. Lalu dia akan pergi selama tiga bulan. Tiga bulan ? Ya, bukan tiga saat, bukan tiga jam, bukan tiga hari, bukan tiga minggu tapi tiga bulan. Kalau seminggu pun aku dah rasa macam sebulan.

Untuk setiap detik yang aku punya sekarang, aku takkan sia-siakannya. Aku akan isikannya dengan sesuatu yang bermakna. Kalau nanti aku rindu, aku akan lihat gambar-gambar aku bersama dia. Sekeping gambar mampu menyimpan seribu cerita. Sekeping gambar juga mampu membuktikan peristiwa tika itu sama ada ada pahit atau manis. Dan cuma kita yang mampu menggambarkannya gimana situasi tika itu. Supaya kau tahu, aku selalu rindukan kau walaupun hari-hari kau berada di sisi aku.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.