04 December 2011

Aku tunggu di Timur .


" Aku sayang kamu seperti obat dan penyakit, seperti burung dan nyanyiannya "

Agaknya hujan yang akan datang lagi. Panas hanya sebentar. Semakin lama semakin gawat lalu mengubah nama dari Hujan kepada Taufan dan akhirnya memusnahkan semua kemudahan di sekeliling manusia. Aku lagi sedang merapu. Sebenarnya semua tak tentu arah, bila kau tak ada di sini nanti. Sepertinya aku harus berada terus dengan kau tak kiralah tengah buang air besar ke tengah korek hidung ke tak pun tengah mandi. Mengarut sangatlah tu.

Seramnya aku bila ombak yang tinggi menunggu masa membaham seluruh jiwa aku dan bakal mendajalkan diri menyimpan seluruh rindu-rindu aku. Kenapa ? Kerana sebentar lagi dia akan pergi. Kemana ? Ke suatu tempat. Berapa lama ? Tiga bulan. Untuk ? Mendisiplinkan diri dari syaitan ke malaikat. Terus ? Aku tidak menghalang. Tapi hati berat untuk merelakannya pergi. Tempatnya jauh ? Di bulan ? Bukan. Hanya di bumi.

Bukan tiga hari, tapi tiga bulan. Aku kena tunggu sembilan puluh hari. Kalau dia pergi, aku kena berasmara dengan airmata. Sebab nanti rindu tu... Ya tuhan tak boleh nak bilang dengan jari. Itu tak syok. Aku cuma syok berasmara dengan dia. Kalau dia tiada dipangkuanku, siapa nak jaga aku. Kau percaya cinta dia ? Percaya. Cinta dia yang akan jaga kau sebaik mungkin. Kau sayang dia ? Sayang tak terkira. Kau nak tunggu dia atau kau nak orang lain ? Aku nak dia. Kau percaya tuhan ? Mestilah, tuhan mana pernah menipu. Kau tahu tak tuhan akan pertahankan kau berdua kalau selagi Dia restui ? Ya, aku tahu akan semua itu.

Realitasnya, apa sahaja yang akan terjadi, jadilah. Asalkan kita berdua tahu yang pada satu saat itu, kita telah menjajah dunia. Dunia yang pernah menjadi milik kita. Dan selamanya, dan kuasa kita, dan selamanya kuasa itu ada, kita sahaja. Dan ucapan malam itu, aku masih ingat kau berkata padaku, ' S kuasa tiga - Saya Sayang Sayang. ' Walau kau terbang ke barat, aku di timur akan tetap pegang S kuasa tiga kau tu.

Sebelum aku melabuhkan mata yang hampir terlelap ni, untuk parents aku yang paling aku sayang, yang tak pernah berhenti melayan kerenah merepek aku, terima kasih kerna sentiasa kecapi semua mimpi-mimpi indah aku jadi kenyataan. Dan untuk buku ' Bogel Menuju Tuhan ' tunggu aku akan datang sambut kau dengan penuh rasa berbangga kerna akhirnya bisa memiliki kau. Terima kasih Zahiril Adzim penuhi hasratku yang ku cari selama ni dan sudah ku temui.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.