28 September 2011

Cinta, Terima Kasih.


Ku katakan dengan indah, untuk malam-malam yang lepas kamu yang ada bersama aku untuk melihat bulan dan bintang. Ku lihat bulan yang menerangi malam hari seperti kamu yang sudah menerangi hati aku yang dalam kegelapan. Ku lihat bintang berkedipan seperti kamu yang selalu memberi sinar dalam kehidupan aku. Aku berbisik di telinganya kamu sambil pegang erat tangan kamu, 'Cinta, terima kasih kerna sudi menjadi bulan dan bintang untuk aku.'

Aku terpana melihat indahnya mentari cahaya. Walau panas terik matahari yang membakar kulit, tidak terasa kerna kamu yang menjadi pelindung buat aku. Walau hujan yang turun membasahi bumi, kamu yang payungkan aku supaya tidak terkena tempias asid hujan. Bila sinar cahaya matahari cuba menjauh pergi, aku butakan mata dek rembulan yang sepi lalu aku berlalu pergi meninggalkan mentari, mendengarkan hati sayu seakan mati. Aku tidak merasakan takut kerna bila malam menjelma, rembulan purnama masih ada yang masih bisa menerangi semua. Gembira aku bersama rembulan yang berpurnama, namun mentari dulu tidak pernah jemu aku rindu.

Untuk saat ini sinar rembulan dan terik mentari masih ada yang tak pernah mati seperti kamu yang masih temani hari-hari aku. Hati aku sedang menari-nari seperti anak kecil. Tiap malam, kamu membisik di telinga aku dengan nyanyikan aku lagu-lagu indah. Lagu-lagu yang telah merakam seribu cerita antara kita. Lagu-lagu yang membuatkan kita tersenyum tawa mengingatkan semua tentang kita. Disaat aku sedih, kamu juga pasti sedih. Disaat aku menangis, kamu juga akan turut menangis. Disaat aku sakit, kamu juga pasti sakit. Tapi semua kepahitan itu akan tetap berlalu pergi dibawa angin kerna gelak tawa kita akan menghiasi semula kepahitan itu. Setiap gelak tawa yang kau berikan ia memberi seribu makna buat aku. Aku berbisik lagi di telinganya kamu lalu memeluk erat tubuhmu, 'Cinta, terima kasih sekali lagi kerna setiap detik kamu selalu ada buat aku tidak kira duka atau suka.'

Walau aku tidak seindah bulan purnama yang tidak bersinaran seperti bintang-bintang menerangi malam, aku akan sentiasa cuba untuk membuat setiap waktu itu menjadi erti. Di setiap baris kata-kata yang kamu sampaikan, aku akan ingat sampai waktu terhenti. Sejauh manapun aku berlari, sejauh manapun aku sembunyi, aku tidak akan pernah lupa semua janji kita. Aku tidak akan pernah lupa semua tentang kita. Dan untuk sepurnama nanti, aku akan jadikan dunia yang terindah buat kita. Lantas aku berbisik lagi di telinganya kamu sambil menatap mata kamu, cuba sampaikan sesuatu dengan penuh ikhlas, 'Cinta, terima kasih yang tak terhingga kerna kamu jadi penghuni hati aku. Tolong setia menjadi bulan dan bintang aku. Dan tolong sentiasa buat aku tersenyum seperti bintang-bintang yang gembira hingga ke akhirnya. Cinta tulus buat kamu, FS.'

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.