22 September 2011

Reach For The Sky .


Walau sekuat manapun kita, jangan pernah lupa bahwa Tuhan yang Maha Esa lebih kuat. Kita tidak kekal selamanya di dunia, yang hidup pasti akan pergi jua. Sekarang, esok, lusa dan seterusnya nyawa tetap akan diambil mengikut kehendak-Nya. Walau kau sihat, kau bersyukurlah dengan apa adanya dan kalau kau sakit, jangan kau menyerah. Kerna kita manusia yang dipinjamkan nyawa oleh Pencipta. Kerna dunia ini hanya sementara, dan kerna dunia bukan milik kita untuk selamanya. Walau kita boleh sentuh langit dan merasa dunia ini milik kita, ia tetap bukan milik kita. Dunia ini adalah satu pinjaman.

Episod tentang sebuah kehidupan takkan pernah ada habisnya kerna kita manusia. Selagi kita masih berpijak di atas bumi ini, selagi diizinkan tuhan, bersyukurlah dengan apa yang diberikan oleh tuhan. This is not the end, this is not the beginning. Selangkah kita kehadapan, satu erti kehidupan kita akan peroleh. Just waiting for the end to come. Wishing I had strength to stand. All I want to do is trade this life for something new.

*Terkesima. Tuhan, jangan ambil aku dulu. Aku bukan kejar dunia. Tapi, masih banyak yang perlu aku pelajari. Masih banyak benda yang belum aku uruskan. Bila aku senyum sebagai bintang-bintang, gembira bersama hingga ke akhirnya, tika itu baru aku bersedia dengan apa jua ketentuan Ilahi. All I can do is I just accept it as it is and live it to the fullest. I appreciate what I have now. Thanks God.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.