14 September 2011

Semalam, Hari Ini, Esok, Lusa Dan Seterusnya .



'Jangan paksa aku untuk berhenti mencintai kamu, aku ngak akan pernah bisa.' -Radit & Jani

Kalau kita bersyukur, maka kita akan rasa bahagia. Kalau kita tabah, maka kita bisa hadapi semuanya. Aku pun demikian, bahagia pada laku, bukan sekadar kata. Sometimes in life, you just have to go with it. Tetap jalani hidup ini, melakukan yang terbaik. Tuhan pasti menunjukkan sesuatu yang terbaik buat kita.

Setiap yang berlaku di sekeliling aku membentuk kata-kata dalam hati. Tetapi bukan setiapnya mampu aku terbitkan sebagai kata-kata pada umum. Biasanya aku cuba lakarkan pada sesuatu benda. Benda yang sudah pastinya tidak punya hati dan perasaan. Kerna aku takut kalau aku tersalah bicara, akan menggores hati seseorang. Aku cuba beritahu apa yang aku sedang rasa dan apa yang ingin aku lakukan kelak pada sesuatu benda. Aku juga cuba tarik perhatian bintang-bintang yang bergayutan di langit agar dia tahu apa isi hati aku.

Setiap baris kata yang cuba aku ungkapkan, itu lahir daripada hati aku sendiri. Bukan daripada novel, notes, dan apa saja yang orang kata aku tipu. Kalau aku kata aku benci, memang aku benci. Kalau aku kata aku sayang, memang aku sayang. Kalau aku kata aku bahagia, memang aku bahagia. Dan kalau aku sedih, aku bilang saja yang aku sedih. Sama juga soal hati dan perasaan aku, kalau aku kata aku cinta, memang aku cinta. Kalau kamu yang terindah buat aku, memang itu ikhlas dari lubuk hati aku. Aku tidak pernah bermain dengan kata-kata.

Aku kenal kamu sebagai seorang pria. Seorang pria yang dihantar khusus oleh tuhan untuk aku. Dan aku bersyukur untuk semua itu dan kamu masih ada. Manusia tak bisa memutar waktu kembali, tapi aku masih beruntung masih diberi kesempatan untuk mengenalmu lebih dalam. Aku merasa kamu adalah pelengkap dari teka-teki didalam hidupku. Apa yang terjadi, aku siap untuk hadapi semuanya. Kerna aku tahu kalau semalam aku sedih, hari ini kamu datang ketawakan aku. Dan besok aku pasti akan sedih lagi seterusnya lusa aku pasti ketawa lagi bersama kamu.  Dan aku tahu pengalaman manis dan pahit yang kita dapat, mesti kita terima yang penting jangan pernah menyerah. Tuhan itu akan menciptakan sesuatu yang terbaik. Tuhan juga sering pelihara kita.

Kata orang, tertariklah kepada seseorang yang bisa membuatmu tersenyum. Kerna senyuman dapat membuat hari menjadi cerah kelak. Orang-orang yang tidak bisa melihat hal-hal yang berharga dalam hidupnya maka ia takkan pernah bisa merasa bahagia. Tuhan, tolong hentikan waktu, aku ingin terus tertawa bersamanya. Kalau tuhan mengizinkan di lain kehidupan, aku mahu jadi bahagian dari hidup kamu, FS.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.