15 April 2010

Tutuplah ,


Jam sudah menunjukkan jam dua pagi. Memang mata belum tertutup, niat dihati masih nak lihat dunia. Mungkin tadi baru pulang dari hospital lihat mak saudara sakit tenat tiada perasaan mahu tidur. Mohon, harap dia cepat sembuh. Amin. Aku tahu, esok aku juga sekolah. Aku tahu, esok aku ada kem ibadat untuk dua hari. Aku tahu, aku tidak ikhlas untuk pergi ke kem itu. Tapi apakan daya, sudah nasib badan. Sigh, balik mesti urat badan semua letih. Harap sabtu ini aku dapat pergi ke tempat itu. Sedih, ayah gua terpaksa pergi selangor untuk pilihanraya untuk dua minggu lebih. Gila, aku pasti jadi susah sebab siapa yang aku boleh minta tolong nak masak maggi atau siapkan semua benda untuk aku ? Oh mak aku ada. Tapi mustahil, pasti aku akan dapat ayat ini, ' aku sudah besar, so aku harus berdikari '. Baiklah, memang bosan dengar ayat itu. Terakhir, marah exam selalu menyeksa aku untuk jadi perempuan tenat. Aku rela. Plus, aku rela dengar cerita mereka. Memang hati panas sangat tapi tiada ubat untuk penyakit itu. Gila, kau memag tak berubah dari zaman purba lagi. Kau pula, macam sudah berubah. Aku sedih lihat kau sebegitu rupa. Maaf, kalau aku suka jaga tepi kain hidup kau.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.