05 April 2010

Drunkard Pirate


Seryes cakap, bapak letih. Hari ini aku cuti lagi. Malas doh nak pergi sekolah mengadap buku tiap tiap hari. Cikgu cakap tak belajar hari ini so buat apa aku rajinkan diri ke sekolah kan. Tolong, selamatkan aku dari peperangan. Aku memang tak layak nak hadapi peperiksaan. Itu semua bukan jodoh aku. Sigh, jawab soalan sejarah kelmarin memang aku pokai. Sumpah cakap dekat kau semua, satu sen ilmu sejarah memang tiada dalam poket aku yang sempit ini. Just turnback, copycat kawan punya jawapan. Aku bukan nak jadi pengkaji zaman jahiliah lah doh. Kau semua boleh kutuk aku, sebab memang kenyataan aku bukan budak bijak. Wait sir, can i be a pirate for a while please ? Seronok kalau jadi lanun, macam kita berkuasa, boleh simpan harta karun banyak banyak dalam lubang tanah hanya perlu minta cacing jagakannya. Itu semua imaginasi sementara aku. Plus, memang hati panas kalau ada binatang yang sibuk nak kacau hidup kita kan. Kalau boleh nak jadi james bond nak tembak sampai mampus binatang berkudis itu. Sigh, what the heck is your problem lah der ? Boleh jalan, masuk lubang lah.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.