23 July 2011

Kerna Kamu Sahabat .



Tika aku di bangku sekolah rendah, aku pernah kenal sama kamu. Kita pernah belajar di satu pusat tuisyen. Dan aku juga pernah tahu siapa nama kamu. Dan tika aku di sekolah menengah, sewaktu aku mula kehidupan baru di sekolah lain, aku ketemu lagi sama kamu. Pada mulanya aku juga ngak kenal sama kamu, tapi masa yang berputar kembali mengingatkan aku sama kamu. Sejak dari itu, kita berkawan. Bicara sama kamu, ketawa sama kamu, menangis juga sama kamu. Mungkinlah.

Pejam celik, pejam celik, sudah setahun setengah agaknya aku rapat sama kamu. Berapa jilid buku ya sudah kita tulis cerita semua tentang kita ? Entahlah, yang pasti macam-macam cerita agaknya. Yang aku pasti, cerita soal kehidupan. Soal lelaki, perempuan, wang, pelajaran, fesyen. Oh iya, soal lelaki aku rasa paling banyak ya yang kita bicarakan terus-terusan. Ada lagi, yang selalu juga kita bicarakan, sex ya ? Iyaiya lah, aku sama kamu kan belajarnya tinggi kan, otaknya saja sudah jadi biru. Tapi walau otak kita biru sekalipun, kita masih mampu jaga diri iya kan.

Seronok juga teman sama kamu ya bodoh walau kadang-kadang aku rasa bosan sama kamu. Makaseh ya bodoh kerna sudah mahu teman sama aku walaupun sering bikin kamu susah. Siapkan kerja sekolah aku, kena rogol sama aku, kena romen sama aku dan semuanya lah. Jangan pernah marah ya sama aku, gurau saja sama kamu gila. Bicarakan soal ini bikin aku malu aja. 

Di sini, aku mahu mengambil kesempatan untuk ucap maaf sama kamu kalau aku pernah buat hati kamu terguris. Maaf juga ya kalau aku pernah berahsia sama kamu, ngak jujur sama kamu, tapi aku lakukan itu punya sebab. Dan sekarang kamu sudah tahu semuanya kan ? Sudah tiada lagi rahsia, harap antara aku dan kau 0-0. Selama ini aku khilaf, sudah bohong sama kamu. Tapi bisakan kamu maafkan aku ? Kamu kan lesbo aku, iya pasti bisalah.

Terakhir, aku sayang kamu bodoh. Jangan pernah tikam belakang aku ya ? Kerna aku ngak mahu kamu jadi macam sahabat aku yang lain. Kita sahabat. Semua benda kita kongsi. Rahsia kamu aku kunci dan rahsia aku kamu yang kuncikan. Aku coretkan ini, khas untuk kamu, Bie aku, Nur Amalia Bt Mohd Nor.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.