10 July 2011

And So On ,


One two three four five six seven eight nine and macam Jani cakap, Radit, i love you bodoh. And then hey ten, i'm waiting. Aku dan kau atau kita masih berjalan menempuh pelbagai dugaan dan cubaan daripada-Nya. Ya, aku, kau atau kita sudah tahu cubaan yang menimpa diri bukanlah senang untuk dipikul, berat sungguh, perlu kesabaran dan kekuatan. Dan ya aku, kau atau kita telah diberi kurniaan untuk melawan semua dugaan itu semua agar bisa jalani kehidupan ini. Ataupun dalam satu erti kata, untuk menuju ke satu arah. Satu arah yang begitu jauh. Arah yang bisa bahagiakan kita atau kecewakan kita kelak. Ya, kita belum tahu apa kesudahannya, dan ya kita masih menunggu. Menunggu saat itu tiba. Tapi kapan saat itu akan tiba ? Dan bila saja saat itu sampai, kita harus redha apa saja yang ditentukan Ilahi. Pastinya, kita sudah berusaha untuk sampai ke saat itu.

Percayalah, saat itu akan tiba suatu saat nanti. Cuma kita belum tahu kapan ia akan tiba dan apa kesudahannnya disebalik semua dugaan ini. Tuhan tidak pernah menipu. Tuhan itu maha adil. Tuhan itu juga maha penyayang. Dan tuhan juga yang terbaik. Dia akan berikan yang terbaik untuk aku, kau atau kita. Seteruk manapun dugaan yang diberikan-Nya, usahlah gentar, pasti itu semua ada hikmah disebaliknya kerna tuhan sudah janjikan sesuatu yang terbaik untuk kita kelak.

Cerita masih lagi berputar. Belum tahu kapan tamatnya. Biarkan saja ia terus berputar menceritakan semua. Mungkin cerita ini masih panjang. Hanya perlu tunggu episodnya. Episod yang akan datang.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.