22 May 2011

Kalau Aku Kata ,



Situasi sekarang memang aku tak boleh nafikan lagi. Kalau aku kata aku sedang risau, ya pastilah aku memang sedang risau. Kalau aku kata aku sedang rindu, itu sememangnya aku rindu. Dan kalau aku kata aku sepi, sudah pastinya memang aku sepi. Semua perasaan tu sedang menguasai diri aku. Aku bukan siapa-siapa yang punya kuasa nak lawan semua itu. Maaf, aku tak mampu.

Kini, di kala hening malam, aku tak bisa lihat lagi bulan purnama yang indah itu. Bintang tidak lagi bersinar kerna semua sudah aku petik untuk hapuskan perasaan sayu ini. Aku simpannya di dalam hati supaya ia bersinar. Walaupun semua itu tidak kelihatan indah lagi, aku tetap pergi berbicara dengan sang bulan purnama itu. Aku katakan padanya, aku luahkan semuanya, aku tanya pada bulan itu, bila kau akan jadi sang bulan purnama yang indah macam dulu lagi ? Bulan itu jawab, 'Jangan kau risau, pasti satu hari nanti tuhan berikan sesuatu yang tak terhingga pada kau.' Aku diam, aku melangkah pergi. Di dalam langkah aku itu, aku fikir, bila waktu itu akan tiba.

Susah benar mahu aku ungkapkan ini. Aku rasa macam pelik kerna kadang-kadang sesuatu benda yang aku lihat akan teringatkan aku tentang semuanya. Hati ini terasa lain. Kalau bicarakan tentang hati aku, mungkin cuma aku dan tuhan yang bisa fahaminya. Apa lagi yang perlu saya ungkapkan. Apa lagi, apa lagi. Semua itu sedang asyik bermain di benak fikiran aku. Biarkan saja.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.