29 May 2011

Acting On Her Feelings .


Sometimes i always think that i had this enough. With all these fights, these curiosity, the anticipation of worst. I always think there's no more reason left for me to stay. I hardly to explain. Silent is the best medicine. Tapi sebenarnya aku silap. Aku tak mampu pendam ini semua seorang diri. Sakit, sakit yang teramat sangat. Rasa perih sekali, macam rapuh semuanya.

Benarlah kalau aku kata, life have no instructions. So yes, i've made mistakes. Dan aku rasa semua orang pernah buat silap sebab manusia dikurniakan tuhan bukan semuanya sempurna. Kalau masa boleh diundur, i'll be a good girl. Aku akan perbaiki semua kesilapan yang pernah aku buat biar selepas semuanya dibaiki, boleh jalani kehidupan dengan selesa. Tanpa seksa diri lagi dengan memikirkan hal-hal yang cuma menyakitkan dan memeritkan.

Perasaan aku tika ini, aku rasa hanya tuhan yang memahaminya. Situasi aku sekarang ini biarlah ia berlalu pergi begitu sahaja. Antara aku dan dia biarlah tuhan sahaja yang menentukannya. Aku tak mahu berharap lagi. Yang pasti, aku hanya perlu bangun  melupakan semuanya dan perlu jalani kehidupan aku yang selepas ini. Mungkin bersahabat lebih baik, itu mampu buat masing-masing tersenyum. Walaupun kita tidak saling memiliki, tapi aku masih tetap gembira menjalani semua liku-liku ini kerna aku masih punya keluarga kau. Aku saling berhubungan dengan keluarga kau, sebab keluarga terlalu baik untuk aku. Keluarga kau mampu buat aku ketawa. Aku dah anggap seisi keluarga kau macam keluarga aku sendiri. Jadi mustahil lah kalau aku nak anggap kau musuh aku. Seperti aku cakap, kita tak mampu jadi macam dulu lagi tapi kita hanya mampu bersahabat. Ya, kita bersahabat.

I might not be the happiest girl in the world right now, but i am happy in my own way. It saddens me that he couldn't stay in my life, but i have learned to accept reality. Mungkin aku tak bisa memiliki semua yang aku harapkan, but i do have enough to keep me alive and satisfied. There's nothing that could possibly change that and so i just have to live with it. But its fine by me, cause people move on. Like my bestfriend said, i've to move on. Tapi sekarang aku dapat rasa yang aku sudah jatuh tersungkur. And now, i have thought of a problem and the solution.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.