27 May 2011

A Habit Of Looking Back ,


Pastinya kita semua akan sebut benda yang sama, time changes things. Dan kita akan duduk lalu memikirkan bagaimana sesuatu situasi boleh berakhir begitu sahaja. How we lost our heart to someone and never got it back. Satu saat dimana pergi entahnya rasa. Perempuan yang tangannya terkapai-kapai pinta pertolongan yang sedang terpinga-pinga meminta jika ada manusia yang mampu mengambil sebilah pisau untuknya lalu membelah jiwanya kepada dua.

Satu simpan di dalam peti besi lalu kuncinya pakai mangga emas dan seterusnya sorokkannya di sebuah pulau yang tiada siapa pernah singgah terakhir tanamnya dalam-dalam biar lanun tidak tahu itu bukan harta simpanannya. Kerna itu harta aku. Dan hati yang sebelah lagi biarlah aku yang simpan. Prepare untuk aku. Mana tahu jiwa yang sebelah ini mampu menguatkan jasad untuk bergerak lebih pantas daripada masa. Supaya aku boleh jenguk pada masa hadapan, apa yang akan berlaku biar aku boleh baiki semuanya pada masa sekarang ini kerna aku mahukan hidup yang lebih sempurna kelak.  Biar tiada lagi kesilapan.

Aku, akan nyatakan sesuatu. I have a habit of looking back at old things as god probably already know. Aku tahu, akan aku rungkaikan sendiri, aku memang tak pernah mahu beralih ke muka surat baru. While everyone else has already started a new book and burned their old one to ashes. Aku fikir, its incredible. Bagaimana orang lain memiliki kemampuan melupakan kenangan begitu mudah. Berkali-kali aku cuba, tapi payah. Payah benar untuk aku lakukan itu semua. Makan masa aku rasa, mungkin agak lama.

Tuhan lebih kenal aku, lebih faham aku. Dan aku pula lebih kenal dia. Buruk semua bagi pada dia and now i'm saying he's a bad person but well lets just say its who he was that makes it hard for me to forget him. Semua tentang kita. Benarlah apa orang kata, kita hanya merancang, tuhan yang tentukannya. Jangan ingat apa yang kita rancang, semuanya akan jadi hak milik kita kelak. Betulkanlah apa yanq ada di depan mata, untuk masa depan yang lebih sempurna. Salah betul bukan kita yang tentukannya, itu kerja tuhan. And now, i quietly know that there was going to be a day where all the words and promises will go down the drain, just like what happened to me.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.