20 April 2011

Situasi .



I do believe in good deeds and karma because what goes around comes back around. Hari-hari yang akan datang takkan pernah sama dengan hari-hari yang sebelum ini. Aku sedang membingkaikan keadaan.

Aku cuba senyum pada awan kerna dia sedang melihat aku. Aku tahu dia rasa apa yang aku sedang rasakan sekarang ini. Aku tahu, keadaan sekeliling memahami aku mengikut mood aku. Aku sedang memegang sebatang pena ingin menyenaraikan seribu persoalan di atas kertas kosong. Seribu tanda tanya yang sedang berkecamuk di dalam fikiran aku. Aku jadi penasaran. Situasi apakah ini sebenarnya ?

Hai aku seorang gadis, orang cakap aku kasar. Hai lagi, aku memang seorang gadis, tapi dalam diri aku lembut sebenarnya. Manusia memang suka menilai seseorang dari segi luaran dan tulisan mereka. Salah sebenarnya, nilailah dari dalam diri seseorang. Itu diri kita yang sebenarnya. Jika aku bukan seorang gadis, sudah lama aku tewas tersungkur dalam dunia fana ini.

Dengan siapa aku harus aku berbicara. Kalau bintang mampu berkata-kata, pasti hati tiada gusar. Ros putih yang gugur disisi, aku kutip aku genggam aku lunyaikan. Aku bingkaikan satu keadaan. Tapi aku tak pandai huraikannya. Pelbagai ceritera yang berlaku dalam kisah hidup aku. Aku terkesima. Mengapa aku, bukan orang lain ? Telah sampai waktu konklusinya, belum terjawab persoalan aku. Aku menunggu ya Allah jawapan-Mu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.