10 April 2011

Lelakiku ,



" Lelakiku . Engkau cintaku , tak mungkin bisa bila aku jauh darimu . Bisa gila , ku pasti sedih . Ku cinta engkau , cinta pada lelakiku . "


Berikan aku pena untuk aku tuliskan cerita. Semua kisah antara aku dan dia. Ada cerita tentang masa yang indah, saat berduka dan saat tertawa. Walau habis dakwat, kisah itu takkan tamat, kisah itu takkan tersekat, akan aku tetap coretkan cerita itu. Takkan ku berhenti menjaga indah itu, ia tetap satu. Aku duduk mengingatkan kembali pertemuan kita. Sungguh aku bersyukur kepada Allah kerana telah mempertemukan aku dan dirinya. Hanya dia lah yang mengubah segalanya hidupku. Kau yang datang memberi warna yang dulunya pudar.

Bicara tentang hati, sampai bila takkan terhenti. Genaplah enam bulan perhubungan antara aku dan dia. Satu perhubungan yang serious yang tidak pernah aku buat dengan mana-mana lelaki sebelum aku mengenali dirinya. Mungkin kerna hati ini sudah dimiliki olehnya. Mungkin hati ini hanya mencintai dirinya. Mungkin hati ini hanya mahukannya.

Aku akan terus berlari mengejar cinta ini agar ia takkan pernah pergi jauh dari aku. Agar ia takkan pernah hilang. Aku akan berlari di atas titian tali yang halus ini dengan berhati-hati agar ia takkan pernah putus. Akan aku warnai dan terangi di setiap langkah aku. Walau segelap manapun langkah aku, akan aku suluhkannya walaupun terpaksa menggunakan sebatang lilin.

Hati ini berkata benar. Tidak pernah menafikannya. Diri ini bahagia sejak mengenali dirimu. Hanya kamu yang terbaik yang pernah aku punya. Terima kasih di atas kebahagiaan yang telah kau berikan. Terima kasih Ogy. Maafkan aku jika aku tak bisa membahagiakan mu. Tapi akan aku selalu buat yang terbaik untuk dirimu. Terakhir, berharap Allah berkati perhubungan kita. Moga perhubungan ini kekal hingga hujung nyawa jika memang Allah sudah suratkan untuk kita berdua. Amin.

You're the only one

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.