02 August 2010

Kedekut ,


Orang jahat ada sana, orang jahat ada di situ, tapi orang kedekut ada di sekeliling aku. Aku tak berkira walau satu sen pun dengan semua orang. Tapi kenapa kau kedekut sangat?

Duit satu sen pun kau berkira ke dengan aku? Alahai, aku tak lapar dengan duit satu sen berkarat kau tu. Kalau boleh semua benda kau nak yang orang punya kan. Semua orang duduk sibuk cakap pasal kedekut kau tulah. Kau tak malu ke? Kalau aku dah lama buang muka jauh-jauh. Seryes aku cakap.

Well, aku tak tipu. Mungkin entri ini agak sensitive untuk kau. Kalau kau sedang membaca ini sambil buat muka marah, pasti kau keluarkan macam-macam spekulasi. Sebab kau rasa apa yang aku cakap semua tak betul. Aku bukan penipu, tapi mungkin aku penjahat sebab aku suka kutuk orang.

Bagi aku seorang loser adalah orang-orang-yang-tak-boleh-terima-kenyataan-macam-kau. Bila aku cakap macam tu, baru sekarang kau nak letak plot " Memang aku kedekut, sebab aku nak berjimat. Nak simpan duit sikit, nak beli baju baru " Boleh kau cakap macam tu, macam tiada falsafah.

Bikin malu, nak kesenangan diri, tapi menyusahkan orang lain. You suck, you should fix that. Seryesly aku cakap.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.