23 July 2010

Kasi punggung ,


Malam gala ini aku nak cakap pasal cikgu matematik tambahan aku. Kau semua ada ? Aku ada satu, dia hebat sangat mengalahkan ultraman. Mungkin dia tak sehebat cikgu kau. Tapi aku nak celupar sikit malam ini, cikgu tu kuat perasan. Tiap kali masuk kelas, dah nampak hidung dia selalu kembang mengalahkan hidung gajah. Mungkin dia perasan dia sudah berjaya mendidik aku semua dengan baik. Lagi menarik, tiap kali dia msuk kelas, pasti aku semua boleh hidu bau budu keluar dari mulut dia. Oh amat wangi pada luaran, dalaman memang berkulat basi. Benci sangat bila dia suka banyak merapu. Maaflah, bukan nak kutuk , tapi nak keluarkan rasa ketidakpuasan dalam diri. Aku tak nak hipokrit depan semua orang, kalau aku nak kata, aku kata. Jika aku biadap, memang cara aku begini, tak pernah pun cakap aku sempurna kan. Cikgu tu rasa dia menteri, ikut suka hati nak denda sesiapa dia suka. Rasa dia ada kuasa, nak suruh pelajar berdiri atas meja. Jika rasa hebat sangat, kenapa suruh pelajar berdiri atas meja ? Bukan ada ilmu bawa meja ? Ini mungkin bagi sesetengah pelajar yang suka tinggalkan buku di bawah meja seperti aku, tak asing lagi budak malas kan. Cikgu, maaflah, saya tak suka cikgu. Semua formula matematik tambahan yang cikgu ajar, saya tak hafal. Sebab saya tak suka cikgu. Tapi semua latihan cikgu saya siapkan, saya tiru kawan saya. Sekian terima kasih. Kau ada cikgu rupa sebegini ? Jika ada, kiamat sekolah.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.