10 October 2011

Selamat Satu Tahun.


Terima kasih untuk selama tiga ratus enam puluh lima hari. Selamat ulang tahun genap yang ke satu tahun kekasih. I love you.

Terima kasih kerna sudi jadi putera hati yang kecil ini. Terima kasih kerna sudi mengisi ruang yang ada. Segala gurau kasar, gurau lembut, karenah budak manja, budak degil, budak kuat menangis, karenah budak yang suka naik angin. Segala aktiviti kentut yang tak tersengaja keluar, menyanyi lagu sumbang sama-sama, menangis sama-sama, buat lawak bodoh sama-sama, korek hidung sama-sama dan yang semuanya sama-sama harap dihalalkan selama bersama. Semua kenangan indah dan pahit yang tidak boleh aku bilang dengan jari, tidak akan pernah aku buang di lautan pasifik. Tetap aku kunci di dalam memori ingatan aku walaupun memori sudah full.

Segala salah silap selama perkenalan, harap diampunkan. Kalau ada rasa ketidak-puashatian, boleh bagi penumbuk satu. Untuk baris ayat akhir, aku harap kamu tetap berada di dalam sangkar yang telah aku kunci ini sampai kapan pun. Berkatilah kami ya Allah. Amin.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.