18 August 2011

Berikan Aku Sang Peri .



##I find pieces of you in every song I listen to.

Sometimes, you just sit at home and remember the old times. You laugh by yourself with a ridiculous smile. Then you have that one tear run down your cheek cause all of it changed. And sometimes, you have a big-smile. Let your past feel better, not bitter. Apa yang berlaku kadang-kadang berada diluar jangkaan kita. And everything happens for a reason. 

Aku cuma mahu setiap saat itu akan berjalan dengan lancar. Mungkin itu susah sebab hidup ni kan satu cabaran. Tapi aku takut tak boleh nak hadapi dengan cabaran tu. Dan sebab itu aku mahu meminta dengan tuhan. Boleh aku minta sekarang ? Tuhan, tolong kirimkan aku sang peri sepertimana yang aku impikan dalam dunia fantasi aku. Seorang peri yang baik, sering datang padaku dan bertanya, 'Hai manusia yang kerdil, apa kau sedang bahagia sekarang ? Atau kau lagi sedih ?' Lantas aku menjawab, 'Iya sang peri, aku lagi bahagia sekarang. Tapi aku takut kalau satu hari nanti kebahagiaan itu pergi lagi tinggalkan aku. Nanti aku dan dia yang sakit. Kami sudah tidak sanggup untuk menanggung derita lagi. Sebab kami tak punya banyak kekuatan untuk pertahankan semua.' 

Sang peri menjawab, 'Kamu lupa ya ? Pernah aku bilang dulu, tika kau lagi sedih dan aku kata, usah kau takut, tuhan itu sayang sama kamu. Dia mendengar di setiap rintihan kamu. Dia takkan uji kamu diluar kemampuan kamu. Tak kira dengan cara apa sekali pun, bahagia itu tetap akan jadi milik kamu nanti, tidak kira cepat atau lambat. Jadi kamu harus ingat, walau sebahagia manapun kamu sekarang, walaupun kamu lebih bahagia daripada dulu, jangan kamu senang hati dulu. Takut nanti kelak kamu akan kecewa lagi. Kamu tahu kan, apa yang kita miliki, tak semestinya ia hak milik kekal. Tapi apa yang kamu impikan bersama dia, kalau kamu sabar, kuat dan usaha, pasti kelak ia akan jadi hak milik kamu jua asalkan dipersetujui tuhan. Kerna hanya Dia yang menentukan segalanya.'

Dan aku berkata lagi pada sang peri, 'Aku selalu ingat kata kamu wahai sang peri. Dan sebab itu aku masih mampu bertahan. Kalau nanti semua nasihat kau lupus di fikiran aku, punahlah semua. Jadi bisakah sang peri selalu ada untuk aku ? Supaya aku selalu ingat dan aku takkan jatuh. Kalau aku gembira, peri yang turut rasainya dan kalau aku sedih, peri jugalah yang beri semangat untuk aku. Supaya aku tidak mudah mengalah dalam semua hal. Dan aku pinta, sang peri tolong doakan kebahagiaan antara aku dan dia. Doakan kami terus selamanya. Kalau kami ditimpa masalah, tolong hadir untuk kami. Terima kasih sang peri.'

Kalau tuhan bisa berikan aku sang peri, pasti dunia ini akan sama seperti cerita-cerita dongeng. Walau dunia ini banyak bermainkan dengan mimpi, diisi dengan cerita fantasi, itu bukanlah satu realiti. Tetap saja di dunia khayalan. Jadi mustahillah untuk semua yang aku impikan, sang peri yang baik hati. Itu hanya boleh bermain di dunia fantasi aku, itu sudah cukup. Dunia ini Allah yang punya, apa saja yang tercipta, Allah yang jadikannya. Apa saja yang kita impikan, dengan Allah saja yang kita boleh pinta. Kerna hanya Allah yang boleh tunaikannya. Aku tahu itu.

Tapi tidak salahkan kalau aku berdrama dalam dunia aku sendiri ? Wahai kekasih, andai satu hari nanti tuhan betul-betul jodohkan kita dan kita saling memiliki, aku mahu kau bisa jadi pembimbing aku. Dan aku akan tunjukkan sang peri yang sering beri dorongan kepada aku supaya selalu terus selamanya dengan kau, Radit. Dari sudut hati hati yang kecil ini, aku mahu kau tahu, aku ikhlas untuk semuanya walaupun setiap keadaan yag berlaku tidak pernah sama. Terima kasih kerna hadir untuk aku.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.