18 February 2010

Terbalik Fikiran

 

Dengar cerita macam sudah lama tak lakukan amal ibadah. Teringin macam nak bagi sedekah dekat anjing makan sisa sisa tulang ikan bilis. Tapi kenyataan macam susah nak lakukan. Kadang terfikir nak jadi anjing sebab macam semua takut dan hati hati bila berdepan dengan anjing. Terasa bila dalam kelas terutama masa matematik tambahan yang buat aku rasa nak berdisco nak jadi macam anjing biar cikgu aku tak marah dan buat tak nampak apa yang aku buat. Tapi apakan daya dia seorang cikgu dan aku hanya seorang anak murid yang tak berapa cerdik, dia boleh memarahi aku sebab memang aku buat salah dengan bercakap banyak sewaktu dia sibuk sedang mengajar tapi kenyataan macam semua tak faham apa yang diajarkan. Oh terlupa, buat pahala sekejap, oh cikgu, maaf dan maaf dan ampun jika terkasar bahasa dan selalu mencaci sebab mungkin kalau ada jodoh umur aku makin panjang, dosa makin bertambah, jadi ringankanlah dosa aku. Aku pun teringin nak masuk syurga. Sama sama kasih. Tambahan, cikgu teknologi kejuteraan buat aku makin sayang sebab kau tak pernah kisah apa yang anak murid kau buat kan. Semua suka, teruskan cikgu, cool bebeh !

* Terasa macam rindu dekat teman teman lesbo aku. Rindu nak bergosip.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.