27 September 2010

Makan Besar ,


Jamuan hari raya dekat sekolah hari tu enak. Mula-mula macam kelam-kabut sebab kena buat macam-macam persiapan. Dada pun semput tersedut-sedut. Rasa macam nak mati dah. Tapi at last semua okay. Program semua jalan bagus mungkin. Artis pun ramai datang. Maksud aku anak murid dan staff-staff lain yang buat persembahan. Suara masing-masing makan dalam. Nasib hujan tak turun.

Result semua sudah aku dapat. Markah semua boleh dikatakan lawa-lawa. Buat aku tergoda. Okay, cukup. Aku tipu. Tak lah selawa yang aku cakap. Semua hodoh, langsung tak pakai mekap. Cuma pakai lipstik merah banyak, tu pun cikgu kasik free dekat aku. Aku tak rasa benda pun, sebab macam sudah terbiasa dapat benda sebegini.

Aku tunggu saat itu. Saat aku dapat Phd. Aku bukan nak cakap besar, tapi kenyataan yang aku cakap. Aku bisa senang bila aku dapat Phd. Anugerah terbesar. Maksud aku Peperiksaan Habis Dah. Mungkin nanti. Tunggu, tak lama lagi. Aku bisa bertahan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.