11 September 2010

Raya Kedua ,


Semua sibuk. Beraya rumah sanak-saudara, nenek moyang, sahabat handai. Kanak-kanak seronoklah, dapat duit raya. yang macam aku ni, tua bangka, mana ada kaum dah nak bagi. Tapi kalau dapat pun, wah lumayan juga. Seronok-seronok. Gua simpan dulu dalam poket, lepas tu gua belanja lah.

Raya semalam macam sunyi tapi seronok. Pagi hujan, tuhan bagi nikmat. Semua pakai baju lawa-lawa, perempuan muka mekap tebal masing-masing, kanak-kanak poket penuh dengan duit raya. Aneh, budak-budak zaman sekarang dah tak nak masuk rumah beraya, duduk tepi pintu je, datang nak kutip duit raya. kalau macam aku dulu kira masih baik hati, sebab masih jaga hati tuan rumah walaupun dalam hati hanya nak duit raya lah katakan.

Raya kedua pula diberkati dengan kedatangan malaikat baru. Maksud aku baby baru. Bukan adik aku sebab mustahil dah aku bakal dapat adik. Hanya anak saudara gua. Seronok-seronok.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.