16 June 2010

Lucahan Mulut


Aku bukan perdana menteri, aku hanya masyarakat biasa. Aku hairan, begitu banyak masalah. Aku tak perlu jadi gelabah, aku tidak boleh panik, aku harus jadi kool. Aku yakin kita semua hipokrit kan. Jangan berlagak suci depan aku. Aku bukan malaikat, aku tak boleh sabar lagi. Cepat, tolong muncul lagi depan aku. 070610, tarikh itu dia muncul lagi. Faiz Farham hidup lagi. Aku kaget, aku terkedu seketika. Gembira dalam tangis. Jangan jadi lembek, tak perlu menangis. Aku harus bersyukur, dia masih seorang manusia. Terima kasih, doa aku dimakbulkan. 06062010, tarikh itu, tarikh bersejarah bagi kami. Aku perlu simpan tarikh itu elok-elok dalam memori aku. Aku tak mahu sampai siapa-siapa usik tarikh itu. Tolong, kau jangan hilang tanpa berita lagi. Aku cepat panik, takut kau mati.

Maaflah, aku terpaksa cakap benda lucah ini. Aku lama sabar. Aku sedih lihat keadaan huru-hara begini. Kau bukan lagi yang aku kenal lebih kurang tiga tahun setengah dulu. Kau benar-benar berubah. Aku tak suka lihat perubahan kau yang sekarang ini. Aku benci, aku rasa hina sangat. Memang kita semua sudah berubah hakikatnya. Tapi tolong, cara kau begitu, lucah bagi aku. Maaf sekali lagi, seryes tiada niat nak sakiti siapa-siapa.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.