24 December 2010

Face The Truth


Situasi sekitar sering mendominasi diri aku. Keresahan sering terpapar di wajah ku. Somebody please tell me that i'm not dreaming its not easy to stop from screaming! Its hard, i can face the truth. Banyak halangan yang mendatang. Kadang-kadang walau sekuat mana pun seseorang itu, pasti ada satu saat dia akan merasakan oh i give up the fight. Takdir tuhan memang kita tak boleh lari dari benda tu walau sekuat mana pun kita lari. We must face the truth.

Kalau orang tanya aku, kau suka dilahirkan di dunia ini? Akan tak akan angguk tapi lantas aku akan jawab, kalau boleh aku nak jumpa tuhan cakap terima kasih sebab wujudkan aku insan yang tak berapa berguna ini berpijak di atas perut bumi ini tanpa dikenakan bayaran sama sekali. Dan akan aku cakap terus terang dengan tuhan, walaupun aku tak berapa suka ujian yang kau berikan, tapi aku mampu bertahan lagi atas pertolongan-mu itu. Thanks to God. Tak semua soalan harus diberikan jawapan yang real. Kita perlu guna otak untuk fikir yang tersirat. Itu gunanya logik akal.

Now im getting nervous. Words escape me when i try to speak. Sometimes, apa yang mahu kita luahkan tidak terkeluar dan sampai satu masa kita terpaksa simpan sesuatu benda seorang diri tanpa meluahkannya kepada sesiapapun. Im waiting in my cold cell.Its hard to be all alone. Oh someone calls from a cell, ' God be with you! '.

Aku juga seorang manusia dan aku juga seorang perempuan. Aku tak punya kuasa untuk terus gagah menerima ujian daripadaNya. Tapi aku tahu disebalik semua itu ada hikmahnya. Now im confident.  I've gone beyond to seek the truth. I need to step outside, just to see if i can breathe. No matter where i go, it's always pouring all the same. So thanks to god sebab kau lahirkan insan yang lemah ini untuk melihat dunia dan mengenal erti kehidupan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.