06 November 2012

Permudahkanlah.

" Ya Allah ya tuhanku. Kau tunjukkanlah aku jalan keredhaanMu. Kau bawalah aku ke jalanMu. Kau tunjukkanlah cahaya sinarMu agar aku bisa melihat segala keindahanMu. Ya Allah, telah aku jalani segala kemanisan dan kepahitan yang telah Kau berikan pada aku. Sesungguhnya kepahitan itu teramatlah perit untuk aku tempuhi dan sesungguhnya aku akui kemanisan itu adalah satu kebahagiaan yang tersangat sukar untuk aku dapatkan sehingga aku betul-betul takut untuk kehilangannya. Ya Allah, Kau kembalikanlah kebahagiaan aku. Kau berikanlah petunjuk disebalik semua kesulitan ini ya Allah. Tunjukkanlah jawapan yang terbaik agar aku bisa bangkit. Ya Allah ya tuhanku, Kau temukanlah aku dengan seseorang yang bisa menjaga aku sampai ke akhirnya, yang bisa membimbing aku, yang bisa bawa aku ke syurga. Jika dia memanglah untukku, Kau tunjukkanlah aku yang dia memang untuk aku, bukan untuk orang lain. Jika dia memang  pembimbingku, Kau jagalah kami. Hanya kepada Mu ya Allah aku meminta, berikan yang terbaik, agar aku tidak jatuh lagi. Aku cuma mahu dekat dengan sayang aku sebenar dah jodoh aku sebenar. Kalau emang dia, bantulah kami dalam semua ini. Amin. "

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.